Ezen a szakkörön meglátogattuk a Kibut, megnéztük az éppen készülő projekteket. Az Atmo interaktív társaslyáték kiegészítőt.
A Healium/Lightformers fénydekorációkkal foglalkozó csapattól a Platoi testek sorozatból a Dodekaédert:
És végül kipróbáltuk a virtuális valóság jelenlegi csúcsát, a HTC Vive-ot néhány játékon keresztül.
VR-ozás a Kibuban
A mai szakkörön a képernyőre rajzolással ismerkedtünk meg.
Rajzolás Canvasra
Continue Reading →
A mostani órán az Activity-k közötti átmenettel és az alkalmazás különböző tulajdonságait leíró manifest xml filet vettük.
A szakkörön készítettünk egy képernyőt (Activity), ahol egy gomb (Button), szövegbeviteli mező (EditText).
Ezekhez listener -t hasznaltunk, ami a gomb megnyomásakor meghívta a kódunkat.
Ezen a két szakkörön megismerkedtünk az objektumorienált programozás alapjaival (OOP). Az osztályokkal, scope-okkal és a származtatással.
Ezen az órán a függvényekkel, a rekurzióval és a debuggolással ismerkedtünk meg. Az órán írt kódok kommentekkel kiegészítve (és a 4. házi megoldása) a szokásos GitHub repository-ban érhető el:
https://github.com/Dawars/Trefort-Android-Szakkor/blob/master/src/Szakkor5Ora.java
Függvények
Ha egy kódrészletet többször szeretnénk használni, akkor érdemes függvényt használni. így a kód csak egy helyen fordul elő, könnyebb módosítani és átláthatóbb.
Vegyük a következő példát: Javaban nincsen külön művelet a hatványozásra, de mi sokszor szeretnénk ezt használni.
Continue Reading →
Stringek
A String egy olyan referencia típus, ami szöveget tud tárolni. A HelloWorld programonál már találkoztunk ezzel, ugyanis minden, ami idézőjelek közé van írva egy String.
A Stringeken leggyakrabban a az összefűzés (concatenate) műveletet használjuk, amit “összead” vagyis egymás után rak két Stringet.
String text = "Hello";
System.out.println(text + " World!");
Egy másik fontos metódus a length(), ami megadja a String hosszát. Ezen kívül még van sok más is, de egyelőre ezekkel nem foglalkozunk.
Continue Reading →
A mai órán többnyire a CodeCamp 1. Java Intro részt néztük meg.
Ehhez csináltam néhány gyakorlófeladatot: https://github.com/Dawars/3-Szakkor
(Ér clone-ozni vagy forkolni, stb… Google a barátod 😉 )
Mint általában, most is az első programunk a Hello World lesz, ami csak annyit csinál, hogy kiírja a Parancssorba, hogy “Hello World”.
Ajánlott szövegszerkesztő: Notepad++ vagy Atom
Hozzunk létre egy Hello.java nevű file-t és írjuk bele az alábbi kódot (Fontos, hogy a file neve és a class utan levő név egyezzen):
// Hello.java
class Hello {
public static void main(String[] args){
System.out.println("Hello world");
}
}
Continue Reading →
Ezt a részt a szakkörön lehetőség szerint kihagyjuk, de otthon mindenképpen szükséges.
A telepítéshez kb 15 Gb helyre lesz szükség.
Az instrukciókat Windows 10-re írtam, de mindenki olyan platformot használ, amit akar.
Java
A JavaVM (Virtuális gép) fogja futtatni az ezen a nyelven megírt programjainkat. Mi Java-ban fogunk programozni, mert az az Android hivatalos nyelve.
A Java Development Kit (JDK) pedig a fejlesztéshez szükséges eszközöket tartalmazza.
Continue Reading →
Az első szakkörön bemutatkozás lesz, időpontegyeztetés és információk a szakkörre vonatkozóan.